Збільшена витрата оливи в двигуні


Як правило, будь-якого автомобіліста, турбує підвищена витрата оливи у його моторі. Особливо якщо це відбувається в майже новому або ремонтному моторі. У цій статті ми спробуємо перелічити головні причини, через які може з’явитися збільшена витрата оливи в ДВЗ. Причини витрати масла в двигуні поділяються на дві категорії: витікання через зношені прокладки та сальники. А також чад – це коли олива потрапляє в камеру згоряння.

  • Зношування маслозйомних ковпачків або збільшений зазор між напрямною та стержнем клапана: Зношені або задубілі внаслідок перегріву ковпачки не можуть ефективно знімати масло з ніжки клапана, і природно мастило потрапляє в камеру згоряння.
  • Зношування поршневих кілець і циліндрів: При зносі кілець і стінок циліндрів масло просочується в камеру згоряння і згорає разом з паливом.
  • Пошкодження, залягання або руйнування поршневих кілець: Порушення роботи поршневих кілець призводить до того, що масло не знімається зі стінок циліндра та згоряє.
  • Несправність системи вентиляції картера (PCV): Засмічення системи веде до зростання тиску в картері, яке видавлює масло через сальники, кільця і ​​також сприяє чаду мастила. З газами, що прориваються, масляний туман йде в систему впуску і потрапляє в камеру згоряння.
  • Збільшені терміни техобслуговування: Недотримання інтервалу періодичності ТО, тому забруднене масло в двигуні знаходиться протягом багато часу. Втрачає свої властивості, пакет масляних присадок поступово втрачається і якість мастила знижується і як наслідок – виникає підвищена витрата масла і збільшений знос пар, що труться.
  • Використання невідповідної оливи: Використання оливи з неправильною в’язкістю або низькою якістю може призвести до її підвищеної витрати. Моторне мастило повинне відповідати рекомендаціям виробника транспортного засобу щодо в’язкості та експлуатаційних властивостей, або перевершувати їх.
  • Перегрів двигуна: Високі температури сприяють як втраті властивостей моторної оливи, так і більш швидкому випаровуванню мастила. Дуже часто така проблема виникає коли несправна система охолодження (радіатор, термостат, помпа, вентилятор, забитий теплообмінник, малий рівень антифризу).
  • Неправильний рівень оливи: Занадто високий рівень оливи в системі може призводити до утворення оливної піни. Разом з газами, що прориваються, ця піна і зростаючий обсяг масляного туману піднімається через систему вентиляції до системи впуску і як наслідок – чад мастила в циліндрах.
  • Проблеми з турбокомпресором: Забита зворотна лінія масла в турбонагнітачі, зношування підшипників валу і втулок турбіни може призводити до проникнення масла у впускний або випускний колектор. Зношування, як правило, виникає в результаті великого пробігу двигуна, забрудненого моторного масла або недостатнього уровню оливи.
  • Перелив або порушення режиму згоряння палива: Внаслідок порушення займання в камері на стінках циліндра залишається паливо, що не згоріло. Це паливо розчиняє масляну плівку і виникає напівсухе тертя, що призводить до швидкого зношування деталей циліндро-поршневої групи. Частина незгорілого палива у вигляді газів потрапляє в картер двигуна, конденсується та перемішується з моторним маслом. Це призводить до зменшення в’язкості моторного масла та утворення шламів. Можливі причини: занадто багата суміш, дефект турбонагнітачів, неправильне встановлення моменту або порушення роботи системи запалювання, дефектні розпилювачі форсунок, дефектний ТНВД.
  • Зношування ТНВД: Іноді причиною підвищеної витрати масла в дизельному моторі є знос рядних паливних насосів високого тиску. Змащування деталей рядного ТНВД що рухаються, здійснюється через масляний контур двигуна. У разі зношування деталей ТНВД, при русі поршнів насоса вниз, моторне масло проникає в робочу зону ТНВД. Там масло перемішується з дизпаливом і разом з ним впорскується в камеру згоряння, а потім згоряє. При проведенні робіт з ремонту дизельних двигунів з рядними паливним насосом, завжди рекомендується контролювати сам ТНВД.

Для визначення точної причини витрати оливи у двигуні внутрішнього згоряння необхідно зробити правильну діагностику. І це далеко не найпростіше завдання. Кваліфікація майстра має вирішальне значення. І не забувайте про головне – допуски заводу виробника на витрату оливи в моторі. Іноді ця інформація збереже вам нерви та час. Деякі авто підприємства допускають норму витрати оливи у своїх моторах до 0,4 літра на тисячу кілометрів.