Заміна оливи

Найчастіше питання, яке ставлять нашим фахівцям – «Як часто потрібно міняти оливу?» З одного боку зрозуміло, що чим раніше – тим краще для двигуна. Але дуже рано також не хочеться, через необгрунтовані витрати. Як знайти компроміс і як правильно визначити, який сервісний інтервал є оптимальним саме для вашого автомобіля?

У нашій статті ви не знайдете однозначної відповіді про періодичність заміни моторної оливи – 8, 10 або 15 тис. км. Ми хіба спробуємо підказати, на підставі яких факторів потрібно приймати таке рішення.

Інтервал заміни мастил, рідин та витратних матеріалів (фільтри, свічки тощо) є в сервісній книзі автомобіля, або на сайті автопідприємства. Що нам дає ця інформація? Насправді це всього лише рекомендації, розраховані на певні умови експлуатації автомобіля, які виробник вважає середніми для цієї моделі.

Рекомендований автовиробником сервісний інтервал (на території Євросоюзу він прив’язаний до норм ЄВРО-5 та ЄВРО-6) – далеко не ідеальний план обслуговування автомобіля. Виробник авто при обчисленні інтервалу заміни масла, як не дивно, зовсім не дбає про «життя» двигуна в довгостроковій перспективі. Для нього важливо як працюватиме двигун у період заводської гарантії і абсолютно не суттєво, що станеться з ним далі. Більш того, виробнику вигідно, щоб після закінчення гарантійного терміну власник автомобіля частіше відвідував фірмовий сервіс, або скоріше задумався про купівлю нового автомобіля.

Отже, для автовиробника сервісний інтервал – це маркетингове поняття, і головне завдання при його розрахунку – забезпечити мінімальні витрати на гарантійне обслуговування за максимальної привабливості автомобіля для потенційного споживача. Саме довгі інтервали заміни та оливи серії Longlife останнім часом стали додатковими аргументами для залучення покупців. Оливи серії Longlife ми обговоримо докладніше у наступних статтях.

Сервісний інтервал зазвичай регламентується в кілометрах або місяцях (наприклад у вигляді вимоги заміни моторного масла щорічно або через кожні 10 – 15 тис. км. у європейських країнах, та 5 – 6 тис. миль на території Канади та Америки або 8 – 10 тис. км. у Японії). До речі, європейські сервісні інтервали (заміна оливи через 10 – 15 тис. км.) найбільші і залежать вони, як ми вже казали, від норм ЄВРО-5 та ЄВРО-6. Втім, якщо висловитися коротко, то чим рідше відбуватиметься утилізація відпрацьованих матеріалів (мастил і рідин) з усіх автомобільних вузлів, тим краще для екології та бюджетних витрат країни. Тільки цей фактор і є основним у прийнятті рішення про збільшення сервісних інтервалів у Європі, а не те, що продають багатьом автовласникам. Наратив, що оливи стали кращими, а двигуни більш надійними (хоча в цьому теж є маленька правда). Так ось, навіть при експлуатації абсолютно нового автомобіля, важливо не забувати враховувати фактори, які впливають на термін служби моторної та трансмісійної оливи, залитої в двигун і АКПП. А саме особливості експлуатації: якість палива, клас автомобіля, обсяг робочих олив та рідин. А найголовніше – це навантаження, які відчувають всі агрегати авто.

Умови експлуатації, які значно скорочують інтервал заміни оливи:
Нерегулярне використання автомобіля, міський режим, агресивний стиль водіння, їзда з причепом, рух у гірській місцевості. Якщо хоча б дві з п’яти вищенаведених умов підходять до режимів експлуатації вашого авто – сміливо діліть рекомендований виробником інтервал навпіл. Вибір залишається за вами, але своєчасна заміна оливи та технічних рідин значно продовжує термін експлуатації автомобіля, а отже – економічно виправдана.