Допуски моторної оливи
На початку статті зазначимо, що далеко не всі автовиробники встановлюють власні специфікації та вимоги до якості чи складу моторних олив. В основному це стосується європейських брендів, але тенденції автомобільних ринків такі, що в боротьбі за споживача щороку розробляються сучасні, високотехнологічні двигуни, конструкції яких все частіше істотно відрізняються від аналогів конкурентів. Тому питання складу та якості моторної оливи стає все більш актуальним та більш індивідуальним для кожного окремо взятого двигуна або трансмісії.
Допуск виробника двигуна – це стандарт якості моторної оливи, в якому визначено всі параметри, які автовиробник вважає обов’язковими при використанні цього продукту у своєму двигуні або трансмісії. Присвоєння допусків – досить складна процедура.
Щоб отримати право прописати на стікері фляги моторної та трансмісійної оливи допуск BMW або Mercedes, виробник оливи повинен пройти ряд практичних та лабораторних тестів. Після надіслати запит на автовиробника, щоб отримати відповідний сертифікат-допуск. У свою чергу, автовиробник проводить аналіз оливи та досить складні лабораторні та стендові випробування. Звичайно, оплачує всі дослідження виробник моторного масла. Інформація про те, за якими допусками сертифікована конкретна моторна або трансмісійна олива обов’язково присутня на етикетці фляги. І якщо там такої інформації немає – ця олива за допусками автовиробника не сертифікована.
Чи необхідні для оливи допуски автозаводів?
Автомобілі – це такий самий товар, для продажу якого потрібна реклама. Конкуренція цьому ринку дуже жорстка і виникла вона вчора. Внаслідок цього кожен автовиробник робить все, щоб утримати своїх покупців та залучити нових. Для цього маркетологам доводиться нестандартно позиціонувати свою продукцію. Це стосується і двигунів і трансмісій і самих олив, що використовуються у цих агрегатах. Досить часто починають звучати заяви на кшталт: «Тільки ця олива …… повноцінно захистить двигун ……».
Частка істини в цьому є, тому що у кожного автовиробника існують різні лінійки моторів: тяжкі, економічні, потужні та швидкі. А також різні трансмісії: механічні, автоматичні, роботизовані, шести семи, дев’яти ступінчасті і т.д.
Позиціонування автомобіля як кращого безпосередньо впливає на якість його виробництва. У зв’язку з цим технології у автовиробників природно різні. Відповідно, різні матеріали, з яких виготовляють деталі життєво важливих агрегатів. Ну а далі хімія, фізика, склади присадок, які містяться в оливах та взаємодія цих олив з матеріалами, що використовуються при виробництві двигунів та трансмісій.
Присадки для оливи у кожного виробника різні. Внаслідок цього, те саме масло може ідеально підходити для одного типу двигуна або трансмісії, і не підходити для іншого виробника силового агрегату. З цього висновок: всі автомастила різні і призначені для різних умов експлуатації. А значить, допуски олив – один із найважливіших параметрів.
Саме тому багато автовиробників розробляють свої власні стандарти та вимоги до оливи для кожної лінійки двигунів та трансмісій. Всі інші виробники мастил роблять заявку автозаводу, після цього проводяться необхідні лабораторні дослідження та стендові випробування, внаслідок чого конкретна марка оливи конкретного бренду отримує допуск на використання у певній лінійці двигунів. Оформляється все сертифікатом відповідності, і після цього виробник оливи має право ставити на стікері фляги своєї оливи допуск автовиробника.
Зауважимо, що при величезному розмаїтті автомобільних олив на ринку наявність сертифіката допуску необхідного вам автовиробника на товарі є серйозним аргументом на користь використання даного продукту. І навпаки – відсутність такого допуску на стікері фляги робить використання такого масла не дуже бажаним. Таким чином, якщо для вашого двигуна або трансмісії допуск масла існує – рекомендуємо використовувати моторне масло саме з таким допуском-схваленням.
Допуск мастил до вашого автомобіля можна знайти у сервісній книзі або на сайті автозаводу. При виборі масла, зверніть увагу на інформацію розміщену на етикетці фляги, допуски автовиробників перераховані після в’язкості та класу якості АСЕА, API або ILSAC. Якщо потрібний вам допуск на стікері фляги відсутній, це масло його не має. Наведемо приклад допусків моторних олив від провідних автовиробників та їх короткий опис:
Допуски моторної оливи VW/Audi/Seat/Skoda (VAG)
- VW 504.00: Сучасний стандарт для бензинових двигунів із збільшеним інтервалом заміни (Longlife).
- VW 505.00: Для дизельних двигунів без фільтрів сажі (DPF).
- VW 505.01: Для дизельних двигунів із насос-форсунками (Pumpe-Düse).
- VW 506.00: Для дизельних двигунів з турбонаддувом та збільшеним інтервалом заміни (Longlife).
- VW 506.01: Для дизельних двигунів з насос-форсунками та збільшеним інтервалом заміни (Longlife).
- VW 507.00: Сучасний стандарт для дизельних двигунів, включаючи ті, що оснащені фільтрами сажі (DPF), що працюють в режимі Longlife.
- VW 508.00 / 509.00: Сучасні допуски для новітніх поколінь бензинових та дизельних двигунів концерну VAG.
Допуски моторної оливи Mercedes-Benz
- MB 229.5: Для бензинових та дизельних двигунів без сажових фільтрів забезпечує покращений захист при високих температурах. Допустимі в’язкості: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40.
- MB 229.51: Для дизельних двигунів з фільтрами сажі (DPF).
- MB 229.52: Для дизельних двигунів з сажовим фільтром (DPF), відповідає стандарту Euro 5. Оливи мають знижений вміст сірки, фосфору та металів.
- MB 229.71: Найсучасніший допуск, призначений для найновіших двигунів Mercedes, що забезпечує максимальну економію палива та довговічність двигуна. Потребує в’язкості 0W-20 або 5W-20 відповідно до вимог специфікації ACEA C5.
- MB 228.51: Для дизельних двигунів комерційного транспорту, які відповідають вимогам Euro 4.
- MB 228.61: Для дизельних двигунів комерційного транспорту, які відповідають вимогам Euro 4.
Допуски моторної оливи BMW
- BMW Longlife-04: Введений у 2005 році, він призначений для сучасних бензинових та дизельних двигунів.
- BMW LONGLIFE-12 FE, заснована на ACEA C2, забезпечує величезний потенціал економії палива (невелике).
- BMW Longlife-14+: Використовується з 2014 року модельного року. Спеціальна моторна олива тільки для вибіркових бензинових двигунів.
- BMW Longlife-17 FE: Використовується для двигунів, що працюють на малов’язких оливах.
- BMW LL-22 FE++: Останній допуск, введений в 2022 році, для сучасних двигунів і олив з пониженою в’язкістю.
Допуски моторної оливи General Motors
- GM-LL-A-025 – Масла для бензинових двигунів легкових автомобілів. Базові вимоги допуску відповідають стандарту ACEA A3.
- GM-LL-B-025 – Масла для дизельних двигунів легкових автомобілів. Базові вимоги допуску відповідають стандартам ACEA B3/B4.
- Dexos 1 – Цей допуск присвоєний маслам, призначеним для бензинових двигунів і замінює GM6094M.
- Dexos 2 – Цей допуск був спеціально розроблений для мастил у дизельні двигуни GM. Допуск Dexos 2 прийшов на зміну GM-LL-B025. Оливи з цим допуском відносяться до малозольних.
Допуски моторної оливи Ford
- WSS-M2C913-D: Сучасний допуск для дизельних двигунів, який перекриває вимоги WSS-M2C913-B та WSS-M2C913-C.
- WSS-M2C948-B: Допуск для двигунів Ford EcoBoost із в’язкістю 5W-20.
- WSS-M2C950-A: Специфікація для сучасних дизельних двигунів TDCi, наприклад, 2.0L TDCi, вироблених з 2014 року.
- WSS-M2C917-A: Допуск для дизельних двигунів з насос-форсункою (PD-двигуни), наприклад, 1.9TDI на Ford Galaxy, в’язкість 5W-30 або 5W-40.
- WSS-M2C934-B: Допуск для дизельних двигунів, оснащених фільтрами сажі (DPF), оновлена версія WSS-M2C934-А.
Допуски моторної оливи Land Rover
- STJLR.03.5003: Як правило оливи з в’язкістю 5W-30.
- STJLR.03.5004: Оливи з в’язкістю 5W-30.
- STJLR.03.5007: Специфікація для сучасних двигунів Jaguar та Land Rover.
- STJLR.51.5122: Використовується в бензинових та дизельних двигунах останнього покоління як атмосферних, так і з турбонаддувом.
- WSS-M2C-913-D: Потрібен для деяких дизельних двигунів та замінює попередні допуски Ford WSS M2C 913B та С.
- WSS-M2C-925-A: Для 5-літрових двигунів V8, випущених з 2009 по 2014 рік. Потребує малов’язке мастило 5W-20.
Допуски моторної оливи Porsche
- Porsche A40: Призначений для бензинових двигунів моделей 911, Cayman, Boxster, Panamera, Cayenne, випущених після 1994 року.
- Porsche C30: Використовується для дизельних двигунів Cayenne 3л TDI з фільтром сажі і бензинового Cayenne V6 з подовженими інтервалами технічного обслуговування.
- Відповідність VW 504 00 / VW 507 00: Цей допуск відповідає специфікації Porsche C30 і застосовується для тих же дизельних та бензинових двигунів.
Допуски моторної оливи Renault
- RN 0700: Для бензинових двигунів без наддуву та дизельних двигунів 1.5 DCi (до 100 к.с.) без фільтру сажі (DPF). Мастила повнозольні, зі збільшеним інтервалом заміни (до 20 000 км).
- RN0710: Для бензинових двигунів з турбонаддувом та дизельних двигунів без фільтру сажі (крім 1.5 DCi до 100 к.с.).
- RN0720: Для дизельних двигунів нового покоління з фільтром сажі (DPF) і турбонаддувом (крім специфічних моделей). Це малозольне (Low-SAPS) масло, що відповідає стандарту ACEA C4
- RN17: Для сучасних бензинових та дизельних двигунів (часто з AdBlue), яким потрібна олива 5W-30, зазвичай Low-SAPS (відповідає ACEA C3/C4).
- RN17FE: Для найновіших двигунів, що відповідають нормі Євро 7, де потрібна низьков’язка олива 0W-20 з показником ACEA C5.
Допуски моторної оливи FIAT Group
- FIAT 9.55535-G1: Малов’язка олива 5W-30 для бензинових двигунів Euro 5.
- FIAT 9.55535-G2: Стандартне масло для бензинових двигунів Euro 5.
- FIAT 9.55535-H2: Для бензинових двигунів із збільшеним інтервалом заміни.
- FIAT 9.55535-S1: Для бензинових та дизельних двигунів з турбонаддувом.
- FIAT 9.55535-N2: Для бензинових та дизельних двигунів з турбонаддувом.
Допуски моторної оливи PSA Peugeot / Citroen
- PSA B71 2290: Призначений для автомобілів із системами очищення вихлопних газів, що відповідають стандарту Євро-5 та вище. Відповідає специфікації ACEA C2 і є оливою зі зниженим вмістом SAPS.
- PSA B71 2294: Специфікація, що відповідає вимогам ACEA A3/B4, але із додатковими ресурсними випробуваннями PSA.
- PSA B71 2296: Поширена специфікація для бензинових та дизельних двигунів без фільтрів. Відповідає вимогам ACEA A3/B4 або A5/B5 та має підвищений вміст SAPS.
- PSA B71 2300: Вказує на оливу з енергозберігаючими властивостями та збільшеним ресурсом роботи.
- PSA B71 2312: Використовується в сучасних дизельних двигунах BlueHDi з фільтром сажі (DPF) і системою SCR.
Допуски моторної оливи Chrysler / Dodge / Jeep
- Chrysler MS-6395: Найпоширеніший допуск для бензинових двигунів. Оливи, що відповідають цій специфікації, рекомендуються для багатьох моделей Chrysler, Dodge та Jeep.
- API SP и ILSAC GF-6: Сучасні стандарти, які часто згадуються разом із допуском MS-6395. Олива повинна відповідати цим або вищим стандартам.
При виборі оливи, завжди звіряйся з посібником з експлуатації вашого автомобіля, щоб визначити, який саме допуск оливи відповідає вашому двигуну чи трансмісії. Використання неправильного типу оливи може призвести до передчасного виходу з ладу силового агрегату чи трансмісії.
Інформація про допуски для трансмісійних олив готується.



